Mads Mathias og Henrik Gunde (duo) – Esbjerg Jazzfestival 2026

Mads Mathias – Danmarks nye crooner

Sangeren og saxofonisten Mads Mathias har i løbet af de seneste år slået sit navn fast som en af de store, danske croonere. Han har bl.a. turneret med DR Big Band og har stået på adskillige af de store udenlandske scener.

Mads Mathias henter tydeligt inspiration fra legender som Frank Sinatra, Dean Martin og Nat King Cole men har samtidig sin helt egen personlige stil. Han er ligeledes en fremragende komponist og tekstforfatter, hvilket man kan høre mange eksempler på, både når han optræder med sit eget band og som solist med big band.

Henrik Gunde

Enhver dansk jazzinteresseret kender Henrik Gunde, der nok er landets mest efterspurgte pianist. Han er fra omegnen af Esbjerg og uddannet ved Vestjysk Musikkonservatorium og spiller p.t. blandt andet i Radioens Big Band, i Jan Harbecks kvartet, hos tenorsaxofonisten Fredrik Lundin, sammen med vise-sangeren Erik Grib, for derudover at akkompagnere diverse gæstende musiske koryfæer. Han passer ind i alle formater og behersker de fleste stilarter, ja, der er vel ikke nogen genre, der er fremmed for den alsidige musiker, der altid smittende og med overskud spiller for den sammenhæng, han befinder sig i.

Dato

13. februar 2026
Expired!

Tidspunkt

16.00

Billetpris

107.25 DKK

Billetlink (fx. Place2Book)

Køb billet

Kategori